Tredje advent!

image5

När tredje ljuset brinner
vi juleklappar syr
och alla bakar kakor
och har ett väldigt styr.

Min helg har varit stressig men tok rolig..

om vi börjar i fredags:

Jag var på praktiken och vi kollade på film, Ondskan en väldigt givande filmkollning.
efter det så skyndade jag mig hem för att byta om och packa om lite, begav mig sedan av mot Lina.

väl framme hos lina så käkade vi pizza och pratade, pizza på golvet och äta med händerna äkta student stil.
efter pizzan fått sjunkit, så klädde vi oss varma ocg begav oss emot Zinkensdam.

en tur på coop och sedan var det dax för kvällens stora händelse, vi va sjukt pep och helt på g... det var nu dax att gå in på zinkendamms arena för att kolla på Bandy. Hammarby - Edsbyn!

det var ju inte bara lite kallt utan man trodde att man skulle frysa ihjäl.. men det gjorde vi inte tackvare den sköna stämmningen, vi klappade, skrek och sjöng. Jag gillar inte något av lagen mitt lag är ju självklart Bollnäs :D men ibland måste man ställa upp för de andra hälsinge lagen.
men jag var med dragen i sångerna och ramsorna och skrek och tjoade :D

matchen var bra, dock väldigt orättvis, en hel del fula grejer från hammarby. som inte domaren uppmärksammade tyvärr.. men så är det i alla sporter.

i första halvlek så ledde edsbyn ganska mycket, 1-4 tyvärr ändrades det i andra halvlek när hammarby tog igen en massa mål, matchen slutade 6-5 :(

men en kul kväll iaf :D den 26/12 blir der derby mellan Edsbyn och Bollnäs, lina ska vara på min läktare :D



Japp lördagen och söndagen har varit vigd åt Ung Vänster, storstockholm ( mitt nya distrikt) har haft DÅK = Distriksårs konfererens :D

tokkigt roligt eftersom det var min första i stockholm :D
vi kom fram till en massa bra grejer och en jätte bra verksamhetsplan!

grymt bra stämmning och en massa roliga människor, som jag hoppas att jag kommer att ha privilegiumet att lära känna i framtiden!
det kanske blir en veckokurs för min del i januari :D

japp det var de, sen har jag packat, städat och pluggat därimellan :S jag hinner mycket på en och samma helg jag :P den du!

och nu ska jag snart njuta av några avsnitt av andra avenyn och sedan ska jag äntligen få sova :D jag länktra verkligen efter sängen nu, men måse hålla mig vaken en stund tiil så att jag inte vaknar alldeles för tidigt imorgon!

nu är det bara 9 dagar kvar till jul!

Ha en bra tredje advent :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback