Examination

Japp nu börjar kurs slutet närma sig, med bara två veckor och två examinationenr kvar har jag överlevt min första högskolekurs.
Grupp examinan ska handla om dans, dans ja vad skriver man om dans, hur får man in dans i en examina på 7 sidor plus en gestaltning av det hela.

jag och min grupp sitter och sliter varenda dag denna vecka för att bli klar till redovisningen, sen är det bara den inviduella examinan kvar. den kommer att handla om drama och genus och behöver enbart vara på tre sidor.

närsta kurs börjar den tjugonionde oktober, det är snart då blir det kursen kulturanalyser men vfu ( vfu betyder praktik); jag har dock inte fått min VFU plats. jippi, jag få väl se vart jag hamnar låter det som, man kunde önska plats vilket jag gjorde, men nej.


jag länktar efter att få testa min kunskaper på mina elever!


Jag har även valt mitt andra ämne, Jag ska numera bli engelska och drama lärare med huvudämne drama!


riksten är iallafall trevligt :P


dagen till ära så redovisade vi barn i rörelse, vi fick det centrala begreppet motorik. jagpp motorik. vi hade roliga övningar då vi först visade grov motoriken och sendan fick resten av gruppen vara med och göra övningarna som var finmotorik. vi ålade. kröp, klättrade, gick på en raklinje, och till sist fick dom göra en övning då det handlade om att röra den ena armen upp och ned och den andra skulle man slå sig på bröstet med.


alla tyckte att dom hade fått en djupare förståelse för vad motorik handlar om och vilka åldrar som gör vad, nu är det bara en liten reflektion av det hela som fattas i inlämningsuppgiften.


Japp den här bloggen kommer numera att handla om min skola gång och kommer att innehålla mina reflektioner även mina anteckningar om bra övningar att ha när jag är en utexaminerad lärare.


Dagens övning som jag tänker ta med mej är att göra sagor för tt lära braen olika saker, änvända musik, skogen och genus.

Ha en forsatt bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback