Mäns våld mot kvinnor

Tjejjouren igår var väldigt givande på många sätt, först och främst för att det är tookigt kul att träffa tjejerna som håller på med jouren sen pratade vi om Herdersrelaterat våld och jag tyckte att det känndes som ett aktuellt ämne att prata om.
Jag blir så arg när jag hör om sådana saker, eller om våldtäkter eller bara om männs våld mot kvinnor.. jag förstår verkligen inte hur en man kan utsätta en kvinna/tjej/flicka för sådana saker, det är för mig en helt orimlig sak att göra.. 
sen det med kvinnorförnedrande saker, porr japp det är ingen som protesterar och skriver om sånt.. varför inte? är det tabu belagt att prata om det?? 

Hur många sjuka saker finns det inte inom porrens värld.. allt man vill se går ju nästan att få tag på.. 
jag tycker olidigt synd om dem som känner att de måste kolla på porr för att bli tillfredställd, jag tycker sjuk synd om dem som tänder på det hela och vill testa de olika sakerna med sin flickvän.. men jag tycker ännu mer synd om alla kvinnor/tjejer/Flickor som växer upp till dessa ideal.. vilken tjej tycker om att bli våldtagen i en porrfilm.. vilken tjej gör det frivilligt utan pengaroch betalning?? någon som vet? 

nej det är nog inte många som gör det frivilligt, det är nog inte många som utsätter sig för att vara med i en porrfilm frivilligt!

Jag förstår inte hur man kan bli tillfredsställd med att kolla på porr, det är inte ens på riktigt, tjejer med plast bröst och som går av när man tar i den.. och vem kan tro att en tjej vill hela tiden och att hon ständigt är kåt och beter sig som ett djur.. hur kan det vara tillfredställande? 

och vilka krav ställer det inte på alla tjejer i dagens samhälle, man ska vara vild i sängen, man ska gilla hårda tag, man ska vara pinnsmal, silikonbröst, man ska vara villig i sängen hela tiden... hur går det ihop med att man ska trivas med sig själv? 

de flesta tjejer i reklam filmer eller på reklambilder är smala som tussan.. men vilken vanlig tjej är smal som en sticka?!
jag trivs jäkligt bra med mig själv, jag är inte smal.. men jag är inte tjock heller.. men jag tycker fruktansvärt synd om dem som ska leva upp till alla kraven.. 

Hur kan man vilja att sina barn ska växa upp till detta? hur kan man vilja att ens pokjvän/man/sambo..etc.. ska kolla på porr och sedan gå och ha sex med en själv.. eller ahhh jag vlir så förbannad.. det är ju en kränkning mot en som tjej när killen kollar på porrfilm.. duger man inte då?! eller vad handlar det om??

Jo men de flesta killar vill domimnera tjejer....

Hur kan man njuta av att våldta en/ett klasskompis/fru/Flickvän/barn/ en okänd tjej/ en kompis/ en syster.. vem som helst.. vem kan njuta av att utföra något sådant.. att förstöra en tjej för livet.. hur kan man njuta av det??

// Vessli - Förbannad

Kommentarer
Postat av: Nymfi.

haha shit. det var ett väldigt fokus på porrfilm. jodå alla som är med i dem ställer upp på dem frivilligt, till och med de stackars töserna som Max Hardcore sätter på, det är deras jobb, att ha sex, framför en kamera, dom får betalt för det, killarna också (tjejerna mycket mer).
Porrfilmer innehåller inte alls bara smala tjejer med plasttuttar. det finns otroligt många porrskådisar som INTE har plasttuttar och INTE är pinnsmala, tro mig jag har sett en del.
Sexet i porrfilm är på riktigt, jag lovar, dem fejkar inte.
Porr är rätt nice att titta på som förspel samt under sexet men man kanske inte ska prova det första gången med någon, och kanske inte se på det grövaste som finns.
Jag kan till och med stå för att jag tycker att porrfilmer är bra, man får skitbra idéer till olika ställningar (som kanske inte är de skönaste när man väl provar på dem själv men hey), rollspelssituationer och att våga låta. vissa överdriver lite väl i vissa porrfilmer...men man ser och hör att det absolut inte är fel i att stöna högt när det skönt etc.
MEN det finns filmer som är över gränserna också men hey, så länge det inte är olagligt så.
Det finns även porrfilmer där kvinnor "har männens roll", japp...det gör det.

sen måste jag yttra mig om en till sak ;)

dominera och våldta är två helt olika saker.
Dominera någon är på den som ska domineras villkor, det är tillit på 110%, man ska veta vad den andra klarar/inte klarar av, det ska vara stoppord etc.

förlåt det här blev skitlångt...
och det är inte meningen att det ska vara en personlig attack...det finns olika sätt att se på saker bara :)

(ja du får radera detta inlägg om du vill...) :p

2008-04-24 @ 19:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback