Tjejjour

Jag fick frågan om vad en tjejjour är.. så jag ska försöka förklara..

en tjejjour är ett ställe dit man kan ringa om man är tjej och har det jobbigt på ett eller annt sätt, det behöver inte vara stor eller litet.. vi är tjejer som ställer upp ideellt och svarar på mail, telefon samtal, msnar och tar emot besök. om man behöver ha stöd i något samanhang så ställer vi upp, vi följer med till polisen, sjukhuset, och finns som stöd, vi har tystnadspliks och ingen anmälningsplikt.

vi har ingen proffisionell utbildning och vi utgår ifrån våra egna erfarenheter och andras.

www.stockholmstjejour.nu
www.roks.se

Där kan man läsa mer om man undrar :D
den andra  sidan är om man tex inte bor i sthlm, där finns de flesta jourerna upplagda:)
Har man några frågor kan man skicka en liten komentar och fråga

// Vessli

Kommentarer
Postat av: Mickan

Äntligen får jag höra talas om detta. Sånt jag har letat efter i 4 och ett halvt år. Dock bor jag inte i Stockholm

2008-08-06 @ 19:55:33
URL: http://miickanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback