Förbannad

Jag är så j*vla förbannad just nu.
Jag ligger i sängen och kollar på faddergalan på 4an, världens flickor och det handlar om utsatta flickor och kvinnor den här gången, jag fattar inte hur man kan utsätta en stackars tjej/kvinna för en våldtäkt.
Utnyttja dom för sex bara för att dom är i behov av mat och kläder.
Jag fattar inte hur nån kan göra det i huvudtaget. HUr tänker man när man tar någon med våld, hur tänker man när man faktiskt berövar nån dess frihet och förstör deras liv för alltd.
Livet för den stackars flickan/kvinnan kommer aldrig mer bli sig likt, våldtäkten kommer alltid att finnas kvar hos personen.

Sen att dom utsätter dom för könsstympning. Jag fattar verkligen inte.

Det är i sånna här stunder jag känner att jag gör ett bra jobb som jobbar med tjejjouren, även om det kanske inte hjälper världens flickor så kanske jag kan hjäpa nån.
Jag önskar att jag hade obegränsat med pengar så jag kunde skänka bort en massa till bra ända mål.
Jag vill verkligen inte att mina barn ska å växa upp och ha det så här.
Även om det finns dom som har det svårare i andra länder så tänker jag ända på det sverige har, i sverige är det så tyst om allt som händer och jag fattar inte varför det inte händer mer.. vi måste börja nånstans.
Jag vill verkligen göra nått för alla dessa utsatts flickor i världen.
Jag hoppas jag får chansen att göra nått för någon eller att jag kan stödja på nått sätt.

Jag kommer inte ge upp jämställdheten eller kampen om ett rättvist samhälle, jag vill att mina egna barn ska få en bra uppväxt oxh en trygg, ingen flicka i världen ska behöva känna sig otrygg, alla ska ha samma chans till ett värdigt liv. ja jag vet att det kanske inte kommer kunna hända, men man kan göra det bättre. men kan göra det lite mer rättvist och käma för det iaf!

// Vessli - Förbannad på omvärlden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback