Jul

Jul, en underbar och stressande tid på året :P

Det är nu människor ( läs familjemedlemmar) börjar tjata och fråga om vad det är man önskar sig i julklapp..
ja vad är det man önskar sig..

Jag tänkte försöka lista ut och skriva ner i bloggen vad det är jag vill ha.. för skriver jag ner det här så försvinner det inte, som små lappar brukar ha en tendens att göra:P
sen skickar jag bara länken till familjen så kan dom läsa det själva :P

Vad vill jag ha i julklapp då?!

- En ny kastrull ( ja jag är lika förvånad själv)
- En vitlökspress ( :O ännu mer förvånad)
- Tillfällig gäst i ditt liv av Jonas Gardell
- Liza Marklunds nya bok
- SL kortet för vårterminen :P
- Mysiga Te koppar
- Ljuslyckor att ha på väggarna ( för katternas skull)
- Nya glasögon :P
- pressentkort på Bh butiken där min storlek finns
- Kiss samlings cd :D

Sen kommer jag faktiskt inte på något mer just nu, kläder och strumpor är alltid kul eller kul och kul men bra :P



Kaos dagen

Dagen har som sagt varit kaos på det känslomässiga planet. Jag har en tuff och jobbig period just nu.
Det ligger massa olika saker bakom det.
Jag pratade med min Fruga (tage) idag och jag insåg att jag är kär för första gången på länge, visst tycke jag om Mitt X med men jag var inte kär, och jag är verkligen kär nu.
Jag känner inte längre den tomma biten som alltid fanns där, den tomma platsen har fyllts :)
Det känns väldigt konstigt att det gick så fort, det känns verkligen konstigt men underbart <3

Men som sagt mitt känsloliv är just nu upp och ner vändt och det händer mycket som jag inte kan skriva om och inte prata om riktigt än, och det tär mycket på mig och det gör ont.. så jag är en känslomässig karusell just nu.
Så idag har jag gråtit om vart annat.

Det var skönt att det kom nu och inte imorogn eller nästa vecka eller under julen.. så nu var ett bra tillfälle..
Sen är jag alltid lite känslomässigt rubbad under jul tiderna då jag alltid tänker extra mycket på hur min familj ser ut och hur jag har det.
Jag saknar min pappa jätte mycket och det gör så ont!
Det ligger under ytan och bryter ut lite till och ifrån och just nu kom det igen, jag vill verkligen att det ska försvinna och gå över men det känns inte som så. jag tror att jag behöver prata med nån om det.
Jag måste ta itu med mina pappa problem nu, det här går inte längre, jag kan inte skjuta upp det hur länge som helst. Det är dax att för en gångs skull ta itu med det och prata med en kurator eller psykolog om det.

Det var lite om min kaos dag det, nu ska jag försöka sova och ta det lugnt!

Imorogn ska jag till skolan mellan 9 -13 sen så är det emelie tid som står på schemat.

// Vessli - Kaos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback