Litteratur


Jag vet inte längre vad "hemma" är efter att ha flyttat runt så mycket. Det enda det betyder nu är den plats där böckerna finns.


John Steinbeck



Exakt så känner jag!

jag har flyttat överallt och ingenstans i mitt liv, men vart jag än har kommit så det första jag packat upp har vari mina älskade böcker, mina böcker är som mina barn.

jag älskar att läsa och har alltid gjort det, just nu håller jag på att läsa Shakespear, vilket geni!

jag tycker att det är synd med all tv och all film som alla kollar på hela tiden, visst jag kollar på tv och film, men jag älskar att krypa upp i ett hörn med te och en bra bok.
jag kan sitta i flera timmar och bara läsa, jag märker inte ens världen som finns runt omkring mig, jag drömmer mig bort.

när man är ledsen så finns alltid böckerna där och tröstar och när man känner att all bara är fel så kan man drömma sig bort med en bok.
böcker är något som utvecklar ens fantasi och får en att tänka.
samtidigt som den ger en trygghet av att inte behöva tänka själv, man behöver inte ränka på vad som skall hända man behöver bara läsa det som står.

jag kommer alltid att älska mina böcker, dem är en del av mig.
jag kanske ska börja skriva recensioner iställer för att skriva ned en massa meningslösa saker om mitt vardaliga liv.

Dagens bok tips är:
vilken som helst av Harry Potter böckerna av JK. Rowling
varför?
jo för att det frår en att mysa och tänka på annat. slappna av och bara njuta. böckerna är härliga och inner håller det mesta, visst att dem är skrivna för bran och ungdommar från början, men jag älskar dem och kan läsa dem om och om igen. dem skildrar så mycket av dagens undommar och´en massa annat så klart. men det är dagens tips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback