Mobbning

Trött som få, jag sov max två timmar i natt.

men jag ångrar inte att jag gick upp och gick till skolan imorse, seminariumet idag var tookigt bra.

vi pratade om mobbning och fick en massa bra info och bra saker att göra om man ser någon som bli mobbad i sin klass, ( när jag blir lärare och har en egen klass)

Jag fick tex reda på att mobbning r en brottslig handling, jo visst visste jag innan att det var dåligt och att mobbning inte alls är bra, men jag visste fakiskt inte att det var brottsligt.

det finns en hel del lagar och rättigheter om mobbning, jag tycket att alla lärare och alla andra med föresten ska läsa dessa lagar och rättigheter.

jag har hörs skräck historier om lärare som inte ser elever som blir mobbade, lärare som mobbar elever. jag blir så förbannad och arg när jag tänker på de som mobbar andra, de som utsätter någon för en handling som den aldrig kommer att kunna glömma för resten av sitt liv, hur fan kan man göra nått sånt?!

jag vet åtminstone att de elever jag kommer att få kommer att bli upplysta om vad som gäller med mobbning och hur illa det är, jag tänker upplysa dom om vad för rättigheter och skyldigheter man har!

jag hoppas att mobbningen kommer att upphöra, visst det kanske den inte kommer, men man kan alltid hoppas och önska, samt verka för att den ska försvinna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback