valborg och 1 maj

Valborg

Valborg startades med picknick. Jag, Emma ocg David begav oss ut till dalarö ( nått likande namn) för att sitta i solen och mysa med lunch, joo solen sken säkert i en halvtimme, innan de mörka molnen och kylan började smyga sig på, men vi envisades med att sitta kvar och fikade samt spelade lite yatzi.

Efter ett tag så begav vi oss iväg hemåt eller mot emma och david, vi kollade på tv och slappade, sedan åkte jag hem. jag kom hem runt 8 och han inte se någon brasa, lite sorligt faktiskt!
men jag satt hemma och fortsatte på en teater mask som jag börjat på, jag ska göra sex stycken tills på torsdag :S vet inte hur jag ska hinna men men.. det går nog!

Det var valborg det..



1 Maj

En av de viktigaste dagarna på året :D

jag deltog i ung vänster storstockholms 1 maj tåg, som avgick från medborgarplatsen till kungsträdgården ( heter det så?)
jag som trodde att jag ensam och över given skulle få gå i tåget, men icke väl på plats fick jag en uppgicft på en gång :D
jag var en fanbärare och rödpress säljare :D that´s me:D

Fan bärar jobbet var det absolut roligaste, jag och några till skulle gå längs sidan av tåget och bärar fanor, som glitter runt jul, skulle vi vara enligt rafael :P

det var riktigt läskigt, för vid en viss punkt skulle vi springa upp på slottstrappan och ställa oss där, vi kom dock inte upp på trappan menvi stod framför den.
för när vi kom fram till den så kom det en massa vakter och pekade på oss med vassa knivsaker :S så vi tog platsen framför istället!

Men det var kul :D sedan väl framme så var det en massa tal och mucik, under konserten med florence valentin stod vi fan bärare framför scenen med fanorna, så man fick vrida huvudet i en rolig vinkel för att se dem :P men det var tookigt kul iaf :D

jag läste att det hade varit runt 10 000 pers där :O lite mer än vad jag är van.. så jaaa lyckat enligt mej..

värdet hölls sig under tåget och konserten, efter allt var avslutat så vart det molning och kylan smög sig på!

Men på det hela taget så var det enligt mej en väldigt lyckad 1 Maj :D
jag tänker deffinitift satasa på att vara fanbärare nästa år med:D



Helgen då, fredagen spendrades med att tvätta och ta det lite lugnt, göra teater masker, gårdagen spenderades med emma, först hemma hos mej, sen åkte vi till farsta för attt hitta ett par byxor till emma, men det blev jordgubbar istället :D
vi tog oss hem till emma för att äta hordgubbar och spela lite kort, vi blev där ett par timmar till jag åkte hem med migrän.
så det blev en tidig kväll!

dagen då, jo dagen ska spenderas med teatermasker, och ta det riktigt lugnt jag har fortfarande ont i huvudet :( men det blir nog bra det med!
solen skiner emellan ibland och gör dagen vacker :D


samtidigt som solen skiner och gör världen vacker så tog en person imorse ifrån denna värld, Svea! jag hoppas att hon får vila i frid!

// Vessli

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad bra att du kommenterade om hur Södertörn är som skola :) jag kommer tänka på det när jag tar mitt beslut, om det nu blir så att jag måste göra det! Alla tips är kanon.

2008-05-06 @ 15:51:21
URL: http://ieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback