Idé

Jag funderar över att ha en liten mini julkalender på min blogg.. men jag vet inte riktigt vad jag ha för innehåll i den..
Varje advent så kommer det dyka upp en bild på en avdventsljustake.
jag funderar på att lägga upp en liten del av min manga serie varje dag fram till jul.. men då borde den handla om julen.. inte om vampyrer.. men jag kanske kan göra en ny.. en till.. en i 24 delar så det täcker varje dag.. hmm..
jag måste fundera ut detta hur ska jag lösa problemet..

Jag ska lista min ideer här nedan hade jag tänkt!

- Manga serie ( om jag bli klar med den)
- Skriva en liten hemlighet varje dag tills den 24 då den stora kommer avslöjas
- Lägga upp en bild varje dag om vad som händer..
- Lägga upp nått tips om julstök
- Lista låtar som är juliga + filmer

hmm.. nån som har någon ide?

Idag är febern lite bättre, men jag är fortfarande tung i huvudet och slö.. jag är slut i kroppen.. så idag blir det till att ta hand om mig själv och njuta av att var ledig.. jag får inte vara sjuk nästa vecka.. jag måste även försöka förberedda min eximination till nästa vecka.. den är jag verkligen inte klar med.. men jag ska försöka med det i helgen med.. jag hoppas det går vägen!

idag är planen, duscha, äta, ligga i sängen och ta det lugnt, spela lite kanske, plugga, teckna.. japp bara ta det lugnt..

i natt har jag haft sjukaste feberdrömmarna..
först drömde jag om en sak som jag inte tänker skriva, mne den gick över till att jag och min morfar skulle hämta nått hemma hos mig och sedan ta bilen till nånstans.. och jag måstade hela tiden få morfar att inte stänga dörren till toaletten, men hela tiden skulle han göra det. och lägenheten såg ut som ett hur på utsidan och jag hade en tomt.. men inne så var det ett rum och inte så mycket mer..
när vi skulle åka så blev det helt plötsligt jag och min lillebror som skulle nånstans.. jo vi skulle till gävle.. och vi skule cyckla, vi hade två nalle björnar som var väldigt viktiga att få med!
vi började cyckla på vägar som jag aldrig sett förr, vi var nånstans på landet. men vi cycklade, vi mötte bussar och bilar.. vid en av backarna så använder jag mina tår för att gå upp oss för den.
men när vi kom upp för backen så stod mr södertälje där och höll på med en blondtjej, han kollade på mig och hån skrattade.. och då helt plötsligt så var det inte gävle jag skulle till utan då var jag med morfar igen och han a bara jaha.. så går det när man är stöddig och flyttar till stockholm...
Jag var helt förstörd och viste inte vart jag skulle ta vägen.
men Mr S kom fram och sa typ jo men det här är ju bara en lek.. inget som jag skulle vilja ha iaf..  ( här fick jag panik och visste inte om det var på riktigt eller inte)
sen visade det sig att han bara hade lekt med mig och inte alls hade nån lust att vara med mig..
han visa alla sms han hade skrivit till alla andra..
sen vända han sig om och gick iväg med henne..

då var det helt plötslig min systers bröllopsdag, och det visade sig att det var dom två som skulle gifta sig..
jag vände och sprang, helt plötslig så sprang jag rakt ut för en klippa och ramlade mot marken.. precis när jag skulle slå i så vakande jag...

fy fan va förvirrad jag var då.. jag visste verkligen inte om det hade hänt eller inte.. hade de gift sig eller var det en dröm.. jag hade verkligen panik och var nära att ringa min mamma och fråga.. men jag sansade mig och insåg att det var en dröm.. en jävla feber dröm..
det låter kanske inte så mycket när man skriver ner det så här.. men när jag drömde det, det var så verkligt.. usch.. jag hatar feberdrömamr.. speciellt när man sover själv och inte ha nån som man kan fråga.. eller krypa nära..

jag hoppas bara inte att mina drömmar försöker sägamig nått..  i det undermedvetna!..
jag tvivlar dock på att jag och min bror ska cyckla till gävle eller att min morfar försöker stänga dörren om mina katter.. jag tvivlar jätte mycket på det!
men ändå.. jag hatar feber drömmar.. jag hatar dem!
Jag hoppas jag slipper dem i natt


Kommentarer
Postat av: Fija

Vi har midsommarmust här (:

2008-11-28 @ 13:04:11
URL: http://fijas-liv.blogspot.com
Postat av: Emilie

usch det där lät inge kul :(

hatar när drömmar är antingen påträngande eller verkliga...

Jag drömde att F hade gjort den där tanten på hans jobb gravid :O

det var inte riktigt kul heller :(

2008-11-28 @ 15:43:42
URL: http://www.emilie-karin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback