Påsk

Ja då har nästan hela påsken paserat, och vad har jag sysslat med då?
Jag har roat mig i lofsdalen :D

I torsdags så, var björns (björn är mammas karls anders son) vänner över och drack en del :)
på Fredagen så var på ner på byn där det var marknad, vi gick ett varv och satte oss på trappers, efter ett tag eller typ två timmar så kom björn med vänner. Vi satt där nere i 4 timmar, det blir ganska kalt åt fötterna i converse kan jag säga:P
Eftersom jag var den om var nykter så fick jag gott vänta tills mamma och anders ville åka hem. Väl hemma värmde jag upp mina kalla fötter och satte mig i thigts och tshirt.
Eftersom Björns vänner skulle komma ner senare och jag skulle hämta dom så fick jag snällt vänta med att dricka lite tills det var klart.
Nu vet jag att man får 500 poäng för en turist :P

Björn följde med mig och hämtade dom, vilket var tur eftersom jag inte hittade.. men de gjorde inte han heller igentligen, han hade mest åkt skoter dit:P
resan slutade väl till slut, vi kom hem välbehållna och jag öppnade min första cider för resan :) muums så god den var, vi satt ett tag och njt och jag lyssnade på allt som de andra sa eftersom jag inte har en aning om vad de pratar om. :P
Tre av pojkarna badade kar och när de var klara så var det dax att ta sig ner mot trappers där vi skulle ut en sväng :)

vi tjejer åkte taxi ner:P medans pojkarna tog skotern :P
Jag och mamma tyckte kanske inte att det var det roligaste så efter en timme typ så gick vi hem, när vi gått en bit på vägen ( det är nån km hem) så kom mamma på att det går snabbare att gå över isen :P så det gjorde vi, mitt i natten med massa fylle körning på skoter så gick vi över isen :P
Det tog oss ca 30 min, de skulle ha tagit 50min om vi gått efter vägen :)

Väl hemma blev det korv med brld och sängen, jag vakande efter en timmer eller så av att syster kom från söderhamn :)

Lördagen igår, spenderades på isen :) vi låg och solade i linne på isen :) vi åt lunch och drack öl.. jaa jag drack öl :O
Har bilder som ska upp sen :)
Vi var inte kvar på isen så länge utan åkte hem, vi satt på altanen hela dan och solade, jag och syster är totalt sönder brända i ansikterna.. det är inte trivsamt ska jag säga:P
vi tog det lugnt och slöade hela dagen, sen blev det en lugn påskmiddag med mamma, anders och syster .D
Eftermiddan så la sig anders i sängen och somnade medans vi andra slöade i soffan :) mysigt var det iaf. VI låg där resten av kvällen :)
Vid 11 kom björn hem och mamma gick och la sig, jag, syster och björn kollade på hollywood gigalow i europa.

Idag oj, ja dagen var kort, vi vakande vid 9 och åt frukost, runt 10 kom jag på att jag skulle följa med syster hem :) så nu sitter jag ensam hemma i mammas hus.. nån som vill hålla mig sällskap?

nu har jag i en hemsk beskrivning skrivit ner min helg, jag orkar verkligen inte skriva den med inlevelse eller bra... :P

nu ska jag hälla upp lite påskmust och kolla på singinbee, eller vad det heter :P och tänka på drömmen jag hade i natt :)

// Vessli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback