Suck

Ja, dagen har inte börjat så bra, första dagen som arbetslös.. skolan har krånglat till det ordentligt och jag orkar inte tjafsa med dom något mer nu.

Så mina studier får vänta.


Imorgon så ska jag till arbetsförmedlingen och anmäla mig som arbetslös.


Sen vet jag inte riktigt vet jag ska göra, jag vet inte hur man är arbetslös. 

Jag kommer antagligen spendera mycket tid hemma och söka jobb, hittills har jag sökt 30st så jag hoppas att jag kommer slippa vara hemma allt för länge.

Nu är det bara att söka och söka och söka, tyvärr så måsta skolan förstöra min framtid genom att krångla en massa!


Om en månad så kommer jag flytta ihop med min käraste pojkvän J det ska bli så skönt att få bo ihop, det kommer bli hur bra som helst J

Även om många på pekar att det går lite snabbt fram, ja men varför ska jag inte chansa på att det kommer gå bra, ska jag gå hemma och vänta på att nått ska hända?

Även om vi väntar ett år eller flera så kan vad som helst hända på vägen, lika mycket som det kan hända om vi inte väntar. Jag menar ibland måste man chansa, och jag tror att det kommer bli jätte bra, han är verkligen mannen i mitt liv, den som jag kan tänka mig att spendera mitt liv med honom.


Även om vi inte alltid är överens om allt, men vilka är det hela tiden?

Han har självklart fel och brister, lika som jag. Men det finns mycket positivt också.

Efter att ha bott med varandra i en vecka så känns det ännu mer rätt att flytta ihop.

Det känns jätte skönt att vara hemma nu, men det är bara för att alla mina saker finns här, annars så vill jag tillbaka ut till Södertälje. Det känns så tomt att vara ensam och att inte ha någon att sova bredvid, det känns så konstigt att vi inte kommer vakna med varandra imorgon, det känns konstigt att inte äta med varandra, även om vi verkligen inte åt på samma tider, det känns konstigt att inte små tjafsa över vardagliga saker.


Jag pratade med frugan en sväng idag och vi kom fram till att man måste våga leva och chansa på saker, inte vara så negativt inställd till det nya, men måste leva nu medans man kan! Man vet ju aldrig vad som kan hända imorgon!

Alla dagar ser olika ut och det gäller att göra det bästa av alla dagar man får.

Jag ska försöka göra det bästa av alla dessa dagar när jag bara kommer gå hemma. Teckna mer som jag saknar, sticka, virka, fundera över vad det är jag vill med allt och det viktigaste lära mig att leva!


// Vessli - Tar vara på dagen/natten


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hoppas det kommer bli bra med att bli sambo me jocke :P hehe...han är inte helt lätt att va tsm me och så...men förhoppningsvis har han vuxit upp sen han och jag va tsm...önskar er iaf all lycka....funderar på att ringa Jocke nån dag...va jätte länge sen man hörde når från honom :( är lite tråkigt...

2009-02-17 @ 13:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback