Hemlänktan

Jag läste precis ett mail från min mamma, så nu sitter jag här och gråter i min ensamhet..
Jag vill hem till min mamma, jag har inte träffat dom på tre månader nu, jag har missat min systers födelsedag och jag kommer missa min brors med...

Jag hatar att bo så långt borta och inte kunna ta mig hem när jag vill. När jag bodde i hudik så var det enklare att ta sig hem när man länktade.
Men nu tar det så lång tid och det är omständigt.
Just nu har varken jag eller mamma råd att få hem mig. Men jag hoppas att det kan ordna sig snart så jag åtminstonde kan t amig hem innan sommaren börjar..

Jag vill hem till mitt hälsningland en stund, jag vill hem till min mamma och få krama henne. jag vill hem till min bror och min syster.
Jag har inte ens sett hur min syster bor. Hon flyttade till nytt i januari, min bror har fått en fiddi och min mamma ser ut som en pepparkaka just nu.

Det är sånna här stunder som jag känner mig så ensam, visst jag har en pojkvän men han har ingen aning om hur det är att sakna sin familj som är så långt borta, saknar han sin familj så tar han pendeltåget dit så är han framme på under en timme.

När det gälelr mig så är det planering och planering som gäller. Sen kostar det en hel del.
Usch just nu skulle jag göra vad som helst för att få se hälsinglands ljuva skogar igen, och få klä mig varmt för att kunna sova, jag saknar mammas gnäll på min bror, anders buller, mamma som somnar tidigt, kylskåpet som aldrig är tomt och när mamma gör frukost och vi lyssnar på ring så spelar vi eller melodikryset.

Jag vill bara ligga i mammas soffa och lyssna på de välbekanta ljuden.

Usch nej nu gråter jag jätte mycket :'( 
Jag vill hem till mamma, jag vill till min bror och min syster!

Nu ska jag sätta på mig mina älskade mjukiskläder, flanellskjortan och göra en kopp te sen krypa ner undet täcket och ligga där en drömma mig bort en stund.

// Vessli - Vill hem

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag,pappa & brorsorna ska åka till Stockholm om ungefär tre veckor(när påsklovet är här i Hudiksvall). En plats finns kvar i bilen? Du får säkert åka om du vill! Sen ska min moster,du vet Viktoria? Hon ska få bebis om några veckor,så då ska vi ju såklart åka dit till Stockholm och hälsa på. Då blir det jag,mamma & brorsorna. Då får du ju säkert hänga med hit, så släpper vi av dig i Söderhamn. Jag är bombis på att du får hänka på. Om du vill asså? =)

2009-03-24 @ 18:42:25
URL: http://idakarlsson.blogg.se/
Postat av: syster

WE MISS YOU!!!!

Ska försöka ta mig ner när jag är ledig om nån vecka. Tar bilen då, så då kanske du kan hänga på upp? Skoj bilresa ;)

Funderar på att kanske höra med jonte om jag får sova hos han.. behöver jag inte åka så långt med bilen :P

(inte för att verka jobbig, men det stavas längtan)

Saknar dig jättemycket här hemma. Puss o puss ("V")

2009-03-25 @ 02:24:59
Postat av: Mita

Love you!

<3!

2009-03-26 @ 19:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback