kristihimelsfärd

här händer det inte mycket, jag har vart ledig idag :) eller jag har vart ledig sen i tisdags, men ändå.. imorgon blir det till att jobba sen är jag ledig tills på måndag igen :D

Jag har gjort illa ryggen, så pass illa så att jag inte kan göra mycket, jag ser ut som en gammal tan närjag går i trappor:P det fick emma erfara igår :P
Vi gick runt på söder i ett par timmar, på alla bakgator vi kunde hitta.. tyvärr måste vi förtsätta en annan dag :D inte mig emot:P

så gårdagen spenderades med emma och dagen spenderades hemma med städning.
Japp, jag fick städa trotts överens kommelsen om att när jag jobbar tar han hand om hemmet, trotts min rygg och allt.
Jag är mottligt förbannad på han just nu, och visst jag skulle ha skippat att städa, men jag klarade inte av att vara här när det såg ut som en svinstia.
Disken vägrar jag röra, nåt får han fan ta och göra... det ända han gör hela dagarna just nu är att spela, han spelar bort allt... snart mig också.
Jag har offrat mycket för han, jag har ställt upp på en massa saker och jag har funnits där när han har haft det svårt.. och vad får jag tillbaka när jag har det tufft och jobbigt... inte ett dugg..
Härom dagen kom jag hem och grät över en grej och det ända han gjorde var att ge mig en kram och sen sätta sig vid datorn igen... jag fattar inte!

Han kommer ju få skylla sig själv.. när han jobbade och jag var hemma så städade, diskade och lagade mat varje dag... medans han inte lyfter ett finger när jag jobbar.. och då jobbar jag ändå heltid och är helt slut när jag kommer hem.. jag går innan han vaknar och jag somnar lååångt innan honom..

Just nu går mina tankar runt i att kanske jag ska bo själv ist... det kanske skulle fungera bättre då... när jag har kontroll över mitt egethem och han får leva som han vill.. just nu är det så det känns, och han vet om att jag tittar på lägenheter åt mig själv.. blir det inte en skärpning snart så kommer han få bo själv här igen....

Jag känner mig verkligen elak när jag funderar så men vad ska jag göra, jag kan inte bo med nån som inte kan ta hand om saker, nån som tycker att jag ska sköta allt och nån som inte finns när jag behöver det.

Just nu är det massa saker som inte är som de ska över allt..

Nu ska jag sätta mig med en kopp te framför tvn och kolla på nån film :) och mysa med katterna så klart.

// vessli

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är din vän i nöd och lust du vet det va vännen. Finns här vännen, <3

2009-05-21 @ 20:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback